Co zrobić, gdy zapomnisz login albo hasło do konta?
Dostęp do konta bankowego jest możliwy poprzez login oraz hasło. Może się jednak oczywiście zdarzyć sytuacja, że zapomnimy danych do logowania. Podpowiadamy, co zrobić, gdy zapomnisz login albo hasło do konta. Okazuje się, że z zaistniałą sytuacją można sobie łatwo poradzić.
Czym jest login do konta?
Loginem nazywamy nasz identyfikator do konta. Najczęściej jest on nadawany przez bank, jednak niektóre instytucje umożliwiają klientowi ustalenie loginu samodzielnie lub zmianę loginu ustalonego pierwotnie przez bank. Dzięki temu łatwiej możemy go zapamiętać. W zależności od banku, identyfikator jest podawany w różnych miejscach. Najczęściej można go znaleźć na umowie, rzadziej w wiadomości sms lub przelewie zwrotnym od banku. Jednak w przypadku, gdy nie możemy znaleźć naszego loginu, po przejściu przez procedurę weryfikacyjną banku, jesteśmy w stanie poznać nasz identyfikator.
W jaki sposób ustalamy hasło do konta?
Zazwyczaj przy pierwszym logowaniu do konta, otrzymujemy od banku hasło tymczasowe. Po zalogowaniu się za jego pomocą, jesteśmy przekierowywani do strony, gdzie ustalamy nasze hasło. Należy pamiętać o tym, że powinno być unikalne, dotychczas przez nas niewykorzystywane w innych serwisach lub rachunkach bankowych. Dzięki temu zabezpieczamy się przed dostępem do konta przez niepożądane osoby. Warto dodać, że hasło jest szyfrowane przez system bankowy.
Co zrobić, gdy zapomnisz login albo hasło do konta?
Jeżeli mamy trudności ze znalezieniem loginu lub hasła do konta, to wciąż możemy uzyskać dostęp do rachunku bankowego – musimy jednak odzyskać nasze dane. W takiej sytuacji należy skontaktować się z bankiem. W tym celu najczęściej musimy udać się do placówki, jednak w niektórych przypadkach wystarczy, że zadzwonimy na infolinię. Nie zapominajmy o wzięciu ze sobą dowodu osobistego do placówki bankowej.
Natomiast w przypadku kontaktu z infolinią, pracownik zada nam pytania weryfikacyjne, aby potwierdzić naszą tożsamość. Po poprawnej weryfikacji otrzymamy swoje dane do logowania. Należy dodać, że w sytuacji, gdy zapomnimy hasła i kontaktujemy się z infolinią w celu jego odzyskania, na numer telefonu podany w systemie bankowym, przyjdzie nam hasło tymczasowe. Warto pamiętać o tym, aby uaktualniać nasze dane osobowe w momencie ich zmian (zwłaszcza numer kontaktowy), gdyż procedura weryfikacyjna w przypadku zmiany numeru telefonu i niepoinformowania o tym banku może stać się niemożliwa poprzez kanał sms i konieczna będzie wizyta w placówce w celu otrzymania dostępu do rachunku.
Uważaj na oszustów!
Niestety, coraz częściej zdarzają się próby wyłudzeń danych do logowania. Najczęściej są to maile, w których osoby podające się za pracowników banku, proszą nas o podanie loginu oraz hasła. Zdarza się również, że oszuści zakładają strony internetowe, które wyglądem przypominają autentyczne strony banków. Zwracajmy uwagę na to, czy adres banku, pod którym się znajdujemy jest właściwy. Adresy stron, które wyłudzają dane, bardzo często różnią się jednym szczegółem w adresie, który jest stosunkowo trudny do dostrzeżenia przez użytkownika. Podczas logowania sprawdzajmy również, czy połącznie jest bezpieczne, aby nasze dane były szyfrowane przez system (połączenie https, zielona kłódka). Dzięki temu unikniemy dostępu do konta przez niepowołane osoby.
Login oraz hasło do konta są niezbędne, aby zalogować się do systemu bankowego. Pamiętajmy więc o tym, aby zachować nasz identyfikator w miejscu, do którego tylko my będziemy mieć dostęp. Dzięki temu zniwelujemy szanse na jego zgubienie oraz przejęcie przez osoby trzecie. Hasło natomiast powinniśmy pamiętać i nie zaleca się jego zapisywania, aby niepożądane osoby nie miały do niego dostępu.
Zapomniałeś loginu albo hasła do konta bankowego? Już wiesz, co robić!
W przypadku utraty tych danych nie będziesz już się stresował, ponieważ dobrze wiesz co zrobić, gdy zapomnisz login albo hasło do logowania. Pozwoli to Ci wyjść obronną ręką z tej stresującej sytuacji.